Monday 12 March 2018

에티오피아의 외환 문제


2 메카 토.
에티오피아의 외국환 규정 및 지침.
에티오피아 국립 은행 (National Bank of Ethiopia)은 외환 자원 거래 및 할당을 통제하기 위해 외환 지침을 발급해야합니다. 외환 제도는 상업 은행과 보험 회사가 국제 지불을 요구하는 거래, 수입업자와 수출업자의 외환 요구 조건, 외환 딜러와 개인을 관리합니다.
이 기사는 현재 시행중인 외환 지침에 대한 요약을 제시합니다.
에티오피아 국립 은행 (Federal National Bank of Ethiopia)의 통합 외환 지침 (Consolidated Foreign Exchange Directives)
현재의 규정은 대중의 건강과 국가 안보에 해를 끼치는 것으로 여겨지는 상품을 제외한 모든 상품 수입에 대한 지불을 허용합니다. 수입에 대한 지불은 신용장, 서류 대비 현금, 선급금 등으로 이루어질 수 있습니다. 상품 및 서비스의 수출은 신용장, 서류 대비 현금, 선금, 위탁 등을 통해 허용되며, 이러한 수출도 허용됩니다. 제한된 수량과 수량의 작은 품목도 외환 송환 요건없이 수출 될 수 있습니다. 수출 업체가 지정된 기간 동안 지정된 금액의 수출 수입을 보유하고 수출 사업 진흥을 위해 외환 보유를 사용하도록 보유 계정을 열게합니다. 교환 규정에 따라 비 양도 계정, 비거주 외국인 외환 은행, 비거주 양도 비자 (NRT) 및 비거주 양도 불가능 (NRT)에서 가져온 금액을 포함하여 다양한 서비스로의 이전이 허용됩니다. 교환 거래는 또한 외국 직원의 급여 송금, 보험료 지불, 미사용 외환 보유고의 재 이전 등을 허용합니다. 비거주 에티오피아 인과 비거주 외국인은 에티오피아 원산지의 외국환 계좌를 개설 할 수 있습니다 시중 은행에 예치되어야하는 제한된 금액의 4 가지 주요 국제 통화로 이루어진 상업 은행. 예금은 상업 은행과의 합의에 따라이자를 지급해야합니다. 에티오피아에 거주하는 에티오피아 국민이나 에티오피아 거주자는 에티오피아 국립 은행 승인없이 해외 은행 계좌를 유지할 수 없습니다. 그러나 해외에 지사 또는 사무소를두고 관할 기관이 해외 사무소를 운영하도록 허용 한 관청, 조직 및 회사는 필요한 것으로 간주하는 계좌를 개설 할 수 있습니다. 그러나 사업을 마무리 할 때, 그들은 계정을 폐쇄하고 에티오피아 국립 은행에보고해야합니다. 신용 카드를 통한 결제는 여행자와 관광객이 음식 서비스 및 물품 구매를 위해 할 수 있으며, 신용 카드 소지자는 신용 카드를 사용하여 은행에서 현지 통화를 얻을 수도 있습니다. 에티오피아 관광청, 면세점 운영자, 출입국 사무소, 민간 항공국 (Civil Aviation Authority) 및 항공권 발권 사무소가 인증 한 호텔에서 외국 현금 및 여행자 수표를 지불 할 수도 있습니다. 상업 은행에 설립 된 외환 국은 주요 통화의 매매에 관여하고, 매매 또는 매도 한 통화의 즉각적인 인도로 현물 거래를하고, 후속 조치를하기 전에 표시된 환율로 현금 메모 및 여행자 수표를 판매 및 / 또는 구매할 수 있습니다 변화. 외국인 투자자의 자본 유입은 정부 나 자치 기관과의 협약이나 파트너십 협약을 통해 이루어진 투자를 포함하여 투자 초기 단계에서 에티오피아 국립 은행 (National Bank of Ethiopia)에 인정되고 등록되며, 이와 유사한 대우는 환수 이익에 부여된다. 기업의 자산 재평가에 대한 자본 이득은 필요한 요구 사항을 충족시킴으로써 송환 될 수있다. 외국인 투자자가 확보 한 대출 및 공급 업체 신용은 에티오피아 국립 은행에 의해 자본 유입으로 등록됩니다. 공인 된 투자 및 서비스를 통해 이익이나 배당금을 얻은 외국인 투자자는 필요한 서류 나 진술서를 제출하여 해외 송금을 할 수 있습니다. 또한 외환 수입을 창출하는 외부 시장에 제품을 판매하는 제조 또는 사업 활동에 종사하는 회사, 회사 및 사업체는 해외에서의 외부 금융 및 공급 업체의 신용에 액세스하여 필수 입력 또는 보조 자재 수입에 자금을 지원할 수 있습니다 그들의 수출 제품. 에티오피아를 출발하는 여행자의 비르 보유 제한은 최대 200입니다. 에티오피아 주민은 취득일로부터 45 일 이상 외환을 보유 할 수 없으며 공인 된 은행에서 통화를 은폐 할 의무가 있습니다. 휴가 여행 수당, 사업 및 정부 여행 수당, 의료 여행 경비 및 교육 경비에 대한 지폐 지불 한도는 USD 1,000 (USD 1,000)입니다.
이러한 지침의 조항을 위반할 경우 형법 조항에 따라 범죄가 저지되고 처벌 될 수있는 재산을 몰수 할 수 있습니다.

에티오피아의 외환 문제
에티오피아 연방 공화국 또는 간단히 "에티오피아"는 아프리카의 북동부 (아프리카의 뿔)에 위치한 주권의 내륙국으로 약 1,100,000 제곱 킬로미터에 이릅니다. 에티오피아의 총 토지 면적의 약 15.1 %만이 경작 할 수 있습니다 (경작에 좋은 땅). 육지로 둘러싸여 있지만 에티오피아는 많은 강과 호수 때문에 동부 아프리카의 "수상 탑"이라고 불리기도합니다. 에티오피아에는 나일강, 오모 강, 바로 강, 아와시 강, 테 케즈 강, 셰벨 강, 앙 그라브 강, 메 레브 등 9 개 주요 강과 12 개 거대한 호수 (타나 호수 포함)가 있습니다. 블루 나일 강).
에티오피아는 케냐 공화국을 남쪽으로, 에리트레아를 북쪽으로 (에리트레아의 분리로 에디오피아는 내륙국으로), 수단 공화국은 서쪽으로, 공화국은 지부티와 소말리아를 동쪽으로 경계한다.
에티오피아는 현재 에티오피아를 아프리카에서 두 번째로 인구가 많은 국가로 만드는 1 억 6 천만명의 인구 (2017 년 기준)를 보유하고 있습니다. 에티오피아의 인구 증가율은 약 2.5 %입니다.
에티오피아는 매우 다양한 방식으로 독특합니다. 에티오피아는 19 세기 말에 생존 할 수있었습니다. 아프리카를위한 스크램블 (Scramble for Africa & rdquo; 그것의 유일하게 성공한 군 저항 때문에. 에티오피아는 유럽 식민지 세력을 물리 치고 주권을 유지하는 유일한 아프리카 국가가 됨으로써 역사를 만들었습니다. 또한 에티오피아는 20 세기 국제 연맹 및 유엔의 첫 독립 아프리카 회원국입니다.
에티오피아는 금, 칼륨, 미개발 천연 가스 또는 메탄, 구리, 백금 등 풍부한 천연 자원으로 축복받습니다.
에티오피아는 특히 아프리카의이 지역에 대한 중국의 막대한 투자와 밀레니엄 개발 목표 (Millenium Development Goals, MDGs) 달성을 목표로 한 강력한 정부 프로젝트 덕분에 지난 몇 년 동안 인프라 분야에서 경제의 여러 분야에서 큰 발전을 이루었습니다. 2013 년과 2014 년 사이에 에티오피아의 GDP 성장률은 약 10.6 %입니다. 케냐는 같은 기간에만 4.8 %의 성장률을 보였으며 르완다는 7.9 %에 그쳤다. 이것은 투자자들에게 좋은 소식이며 에티오피아가 진로에 있음을 보여줍니다. 세계 은행 그룹의 최신 빈곤 평가에 따르면 에티오피아의 빈곤은 2000 년 44 %에서 2011 년 30 %로 감소하여 빈곤층의 33 % 감소로 이어졌습니다.
이러한 위대한 업적에도 불구하고 최소한 3700 만 에티오피아 사람들이 빈곤 퇴치를 계속하고 있으며 최근의 세계 은행 통계에 따르면 에티오피아에서 가장 가난한 사람들은 많은 농민들의 소득을 향상시키는 높은 식량 가격 또한 구매를 어렵게 만듭니다 특히 농촌 지역에서 가장 가난한 사람들에게 더 많은 어려움을 겪고있는 음식. 다른 말로 표현하자면, 농민들이 농산물에서 좋은 소득을 얻고 있지만, 오늘날 에티오피아의 많은 사람들은 높은 가격 때문에 식량과 같은 기본적인 생필품을 구입할 수 없습니다.
에티오피아의 경제는 주로 농업에 의존하기 때문에 (GDP의 약 45-50 %), 가뭄과 때로는 예측할 수없는 홍수 같은 자연적인 원인으로 인해 에티오피아 경제 전체가 매우 나 빠지고 많은 사람들이 굶어 죽을 수밖에 없습니다.
문맹 퇴치가 에티오피아가 빈곤 퇴치의 또 다른 주요 이유입니다. 오늘날 에티오피아 지도자들은 교육에 많은 관심을 기울이지 않습니다. 에티오피아는 여성의 문맹 퇴치 율이 41 %에 이르면서 청혼율은 49 %입니다. 이것은 15 세 이상의 에티오피아 총 여성 인구의 약 41 %만이 읽고 쓸 수 있다는 것을 의미하며 이는 다른 대부분의 아프리카 국가와 비교할 때 매우 나쁩니다.
극심한 빈곤과 기아로 인해 대부분의 학교 졸업 아동은 학교에 다니지 않고 있으며 대부분 아동 결혼, 아동 노동, 아동 매매, 그리고 가장 최근에 아동 매춘으로 강제되고 있습니다. 에티오피아의 대부분의 어린이들은 특히 아디스 아바바 (인구 약 5 백만명의 인구가있는 에티오피아의 수도), 디레 다와, 아다마 또는 나즈레, 곤다, 데스 또는 데시, 메크와 같은 대도시의 주요 거리를 따라 사소한 거래를하도록 강요 받고 있습니다. 'ele, Jimma, Bahir Dar.
에티오피아 경제에 매우 중요한 커피 (연간 약 4 억 달러 수출)는 때로는 에티오피아 경제 전체를 매우 불안정한 상태로 만드는 국제 시장에서 낮은 가격에 접하게됩니다.
수질 오염 (농업 및 산업 유출 등의 결과), 사막화로 이어지는 토지 황폐화, 심한 가뭄을 포함한 기후 조건 악화 등과 같은 환경 문제는 오늘날에도 에티오피아의 여러 삶을 위협하고 있습니다.
에티오피아의 HIV / AIDS 성인 발병률은 1.1 %에 달합니다. 2014 년에는 에티오피아에서 HIV / AIDS로 공식적으로 살고있는 사람이 73 만 명에 이르며 2016 년에 약 2 만 명의 HIV / AIDS 사망자가 기록되었습니다. HIV / AIDS, 말라리아, 박테리아 및 원충성 설사, 장티푸스, A 형 간염, 광견병 등은 오늘날에도 에티오피아에서 여러 삶을 위협하고 있습니다.
거친 통치, 만연한 부패, 불법 등은 오늘날 에티오피아가 직면 한 주요 문제 중 일부입니다. 다른 아프리카 국가들과 마찬가지로, 오늘날 에티오피아의 정치인들은 전혀 경험이 거의 없거나 매우 부패했습니다. 가난한 정부 정책, 부패, 정치적 불안정 등으로 인해 불행히도 투자자들을 멀리하게됩니다.
오늘날 에티오피아가 직면 한 또 다른 주요 문제는 주로 빈약 한 정부 정책에 기인 한 특정 소수 민족 집단의 체계적인 주 변화와 박해이다. 에티오피아와 아프리카의 뿔 (Horn of Africa) 모두에서 가장 큰 인종 그룹 인 오로 모 사람들의 전국적인 시위는이 체계적인 소외와 정부 정책이 오늘날 에티오피아에서 창안 한 분위기의 분명한 예이다. 안타깝게도 에티오피아의 부패한 정부와 국제 사회는 에티오피아가 전례없는 규모의 위기에 직면하고 있다는 단순한 사실을 인정하지 않습니다.

ETB - Ethiopian Birr.
에티오피아 비르는 에티오피아의 통화입니다. 우리의 통화 순위는 가장 인기있는 Ethiopia Birr 환율이 USD to ETB 비율임을 보여줍니다. Birr의 통화 코드는 ETB이고 통화 기호는 Br입니다. 아래에는 에티오피아 비르 (Ethiopian Birr) 요금과 통화 변환기가 나와 있습니다. XE 통화 응용 프로그램 및 웹 사이트에서 일일 요금 및 분석을 통해 통화 뉴스 레터를 구독하거나 XE 통화 블로그를 읽거나 이동 중에도 ETB 요금을 이용할 수 있습니다.
ETB 환율.
통화 정보.
사용 빈도 : Br1, Br5, Br10, Br50, Br100.
에티오피아 국립 은행.
에티오피아 비르에 대한 자세한 정보가 있습니까?
XE 환율 계산기.
ETB에 관심있는 이유는 무엇입니까?
중앙 은행 요금.
인기있는 통화 프로필.
XE 계정을 만드십시오.
Rate Alerts와 같은 프리미엄 XE 서비스에 액세스하십시오. 자세히 알아보기 ▶

미국 국무부.
행동하는 외교.
2015 년 투자 환경성 보고서 - 에티오피아.
에티오피아는 세계에서 가장 빠르게 성장하는 경제 중 하나입니다. 그것은 데이터 소스에 따라 8 %에서 12 % 사이의 범위에서 수년 동안 인상적인 GDP 성장률을 기록했습니다. 세계 은행과 IMF는 2015 년에 7.5 %에서 8.5 %까지 계속되는 평균 성장률과 향후 3 년간 약 7 %에서 7.5 %의 성장률을 지속 할 것으로 전망했다. 에티오피아 인구는 약 9 천만 명으로 나이지리아 다음으로 사하라 사막 이남 아프리카에서 두 번째로 인구가 많은 국가입니다.
에티오피아 정부는 통합 성장 5 개년 계획 인 GTP (Growth and Transformation Plan)를 따르고 있습니다. 이러한 목표를 실현하기 위해 정부는 대규모 사회, 인프라 및 에너지 프로젝트에 많은 투자를하고 있습니다. 이러한 목표를 실현하기 위해 정부는 매년 14.9 %의 GDP 성장률과 밀레니엄 개발 목표를 달성하고 중산층의 소득 지위를 획득했습니다.
이러한 발전은 미래의 민간 부문 발전을위한 긍정적 인 지표이지만 중요한 기회를 제공 할 수는 있지만 공공 부문 인프라 프로젝트에 상당량의 자본이 유입되지만 민간 부문의 자본을 제한 할 수도 있습니다. 세계 은행의 추산에 따르면 공공 기반 시설 지출은 2011-2012 회계 연도에 에티오피아의 총 GDP의 약 19 %를 차지했습니다.
경쟁력있는 노동력과 에너지 비용뿐만 아니라 신생 소비자 시장은 외국인 직접 투자 (FDI)의 핵심 요소입니다. 민간 부문에 대한 현재의 도전은 외환 부족과 금융에 대한 제한된 접근, 현재의 물류 인프라 및 관련된 높은 토지 운송 비용으로 인한 입출국의 긴 리드 타임 및 관료적 인 지연을 포함합니다. 외상 투자 지역은 은행 업무, 보험 및 회계 / 보증 서비스, 소매업, 통신업 및 운송업입니다. 시장 진입에 관심이있는 기업은 GTP의 전반적인 목표를 보완하기 위해 운영을 조정하는 데 주력해야합니다. 주요 성장 분야에는 재생 가능 에너지, 건설, 의료, 관광, 섬유 및 의류, 가죽 제품, 통신 지원 서비스 및 제품, 항공 지원 서비스 및 제품이 포함됩니다.
에티오피아 정부는 현재 2015 년까지 최빈국 지위 달성 목표를 유지하면서 세계 무역기구 (WTO) 가입을 추진하고있다. 2015 년에는 에티오피아도 동부 및 남부 아프리카 공동 시장 (COMESA) . 등록, 물류 및 세금 프로세스 분야에서보다 효율적인 관료 프로세스를 채택하여 현재 투자 환경을 개선하기 위해 적극적으로 노력하고 있습니다. 주요 에너지 생성 및 배급 프로젝트와 운송 인프라 프로젝트는 2015 년 말까지 완료 될 예정입니다.
1. 외국인 투자의 개방성 및 제한.
외국인 직접 투자에 대한 태도.
에티오피아의 5 개년 성장 및 전환 계획 (GTP) & ndash; 2010 년 11 월 에티오피아 의회가 승인했으며 현재 5 년째 인 2010 ~ 2015 년은 에티오피아의 외국인 투자에 대한 수요와 개방성을 높이고 있습니다. GTP의 주요 목표는 2025 년까지 새천년 개발 목표와 중간 소득 상태를 달성하는 것입니다. 이러한 목표는 사회 서비스와 인프라의 양과 질을 개선하고 11-14.9 %의 목표 GDP 성장률로 거시 경제 안정을 보장하는 데 중점을 둡니다. %, 농업 및 제조 생산성 향상.
GTP 목표를 지원하기 위해 요구되는 공공 투자의 규모와 현재 부정적 국내 저축률 및 세계 은행 추정치의 4.3 %가 GDP 대비 세금 수익을 일정 비율로 감안할 때 에티오피아는 외국 금융 자원의 상당한 유입을 요구합니다. 중공업, 경공업, 섬유, 설탕, 화학 제품 및 의약품 및 광물 및 금속 가공의 우선 순위가 높은 분야에 대한 투자에 대한 세금 인센티브는 정부의 해외 직접 투자에 대한 집중과 개방성, 최근의 국제 신용 평가 등급 에이전시는 상업용 외상 대출에 대한 에티오피아의 접근권을 열었습니다.
2014 년 5 월에 Moody 's는 에티오피아 신용도를 B + & Rsquo, S & amp; P와 Fitch는 'B & rsquo; 평가 기관은 에티오피아의 안정적인 전망과 단기 및 중기 적으로 지속적인 경제 성장에 대한 긍정적 인 전망을 강조했습니다. 그들의 등급을 결정 짓는 주요 요인은 인프라와 발전에 대한 막대한 투자와 무역 조건 개선에 대한 영향이었습니다. 국가의 평화와 안정 또한 긍정적 인 영향을주었습니다. 신용 평가 기관은 그러나 민간 부문이 약세를 유지하고 국내 신용에 대한 접근은 경제 성장을 제한한다고 지적했다.
2014 년 12 월 에티오피아는 최초의 유로 채권 제안서를 발행하여 미화 10 억 달러를 6.625 % 인상했습니다. 10 년 만기 채권은 과도하게 발행되었으며 높은 시장 관심도가 계속 유지되었다. 사하라 사막 이남 아프리카 지역의 아프리카 시장을 장악했지만 세계 은행이 설정 한 비 양허 차입금 한도를 초과하여 에티오피아의 추가적인 양허 차입을 제한 할 수 있었다. 재정 경제부 (Ministry of Finance and Economic Development)에 따르면, GOE는 이러한 자금을 추가 인프라 투자에 할당 할 것입니다.
기타 투자 정책 리뷰.
지난 3 년 동안 에티오피아 투자위원회 (EIC)는 투자 프로세스를 간소화하기 위해 투자자 서비스에 대한 독립적 인 검토를 수행했으며 외국 직접 투자자를위한보다 효율적인 원 스톱 숍 시설을 개발하는 과정에 있습니다 .
외국인 직접 투자의 법 / 규제.
에티오피아 정부는 현재 투자를 촉진하고 운영을 용이하게하기 위해 1960 년 상용법을 개정하고 있습니다. 초점 분야는 잠재적 투자자에 대한 규정을 명확히하고, 세금 및 기타 영업 부채를보다 정확하게 평가하기위한 적절한 회계 관행을 표준화하고, 주주 보호를 강화하고 파산 신청 규정 및 무역 및 등록 절차의 현대화를 포함합니다. 현재까지 코드 초안 작성 지침이 완료되었습니다. 새 코드의 실제 개정 및 초안이 시작되지 않았습니다.
1996 년 개정 투자법 및 투자 선언문은 개발 관련 투자에 대한 인센티브를 제공하고 투자에 대한 부문 별 제한의 대부분을 점차적으로 제거했습니다. 그러나 일부 투자는 외국인 투자를 금지하고 있습니다. 섹션.
에티오피아 투자 선언에 대한 2012 년 개정안은 투자, 세금 및 인프라 인센티브가 유리한 국영 및 비공개 산업 개발 구역 설립을위한 조항을 도입했습니다. 이 개정안은 최소 자본 요구량을 전액 소유의 외국인 투자에 대해 프로젝트 당 20 만 달러, 국내 투자자와 공동 투자에 대해 15 만 달러 (엔지니어링, 건축, 회계 및 감사 서비스 분야, 비즈니스 및 금융 분야 각각 USD 100,000 / USD 50,000) 경영 컨설팅 서비스 및 출판). 이익이나 배당금을 재투자하는 외국인 투자자는 최소한의 자본을 배분할 필요가 없다.
GTP의 주요 우선 순위 산업은 섬유 및 의류 산업, 가죽 및 가죽 제품, 설탕 및 설탕 관련 제품, 시멘트, 금속 및 엔지니어링, 화학, 제약 및 농업 가공 등입니다. 이 지역에 대한 투자에는 선포 769/2012에 설정된 추가 세금 및 관세 인센티브가 동반됩니다.
투자 선언에 대한 2014 년 개정안은 현행 규제 투자기구 인 산업 자원부의 에티오피아 투자기구 (EIA)를 별도의 정부기구 인 EIC와 EIC 이사회 의장을 지낸 에티오피아 총리에게 재구성했다. 2014 년 개정안은 EIC가 특정 프로젝트에 대해 외국인 투자가와 국내 투자자가 제출 한 이의 제기를 결정할 융통성을 제공합니다. 또한 새로운 EIC 투자위원회는 현행 규정에 명시된 것 이외의 신규 또는 추가 인센티브 부여 권한을 부여하고, 예외적으로 국내 투자자를 위해 예약 된 분야의 외국인 투자를 승인 할 수있는 권한을 부여받습니다. 국가 이익. & rsquo; EIC의 웹 사이트 인 ethioinvest는 GOE의 주요 초점 분야 및 세부 등록 절차를 설명하고 투자자를위한 규제 세부 정보를 제공합니다.
중기업 및 대규모 산업을 발전시키기위한 GTP 목표와 연계하여 정부는 2012 년 산업 자원부에 에티오피아 산업 지역 공사 (EIZC)를 설립하여 해당 지역의 건설 및 규제를 감독했습니다. 현재 EIZC는 환경 오염을 줄이고 제조품의 수출을 증진하며 지속 가능성을 보장하기 위해 최초의 산업 단지 선포를 준비 중이다.
2014 년 4 월 현재 Bole Lemi-I은 정부가 개발 한 유일한 운영 산업 영역입니다. Bole Lemi - II 및 Qilinto 산업 지역 개발을 위해 정부는 세계 은행의 자금 조달 및 기술 자문을 지원하는 디자인 선택 과정에 있습니다. 동부 공업 지대 (Eastern Industrial Zone)와 조지 슈 공장 (George Shoe Factory)이라는 두 개의 추가 공업 지대가 중국 및 대만 민간 기업에 의해 개발되었습니다. Dire Dawa와 Hawasa에서 산업 지대를 개발할 계획도 있습니다.
외국 통제에 대한 제한.
에티오피아의 투자법은 은행, 보험 및 금융 서비스에 대한 외국인 투자를 금지합니다. 나머지 국유지 부문에는 택배 서비스를 제외한 통신, 송전 및 배전 및 우편 서비스가 포함됩니다. 무기 및 탄약 제조는 정부와의 합작 투자로만 수행 될 수 있습니다.
에티오피아 국민을 위해 예약 된 다른 투자 분야는 다음과 같습니다 : 방송; 항공 운송 서비스; 여행사 서비스, 운송 및 운송 기관; 소매업 및 중개업; 도매 무역 (석유 및 그 부산물의 공급은 물론 현지에서 생산 된 제품에 대한 외국인 투자자의 도매 제외); 대부분의 수입 무역; 자본재 대여; 시장에서 팔린 생 커피, khat, 지방 종자, 맥박, 가죽 및 가죽의 수출 무역; 살아있는 양, 염소, 가축은 투자자에 의해 양육되거나 살쪄지지 않는다; 1 급으로 지정된 건설 회사 제외; 가죽과 선탠을 선상 레벨까지 선탠; 호텔 (스타 지정 호텔 제외); 레스토랑 및 바 (국제 및 전문 레스토랑 제외); 무역 보조 및 티켓 판매 서비스; 운송 서비스; 국내 시장을위한 베이커리 제품 및 파이; 분쇄기; 미장원; 의류 공장 (의류 공장 제외); 건물 및 차량 정비; 밀링 및 목재 생산 보았다; 통관 서비스; 박물관, 극장 및 영화관 운영; 및 인쇄 산업. 그러나 에티오피아 정부는 위 부문들 중 일부에 외국 민간 부문의 전문 지식을 제공하는 것에 관심을 표명했다. 에티오피아 - 미국인은 외무부로부터 외국인에게 폐쇄 된 많은 분야에 투자 할 수있는 지역 주민 카드를 얻을 수 있습니다. 외국 기업은 폐쇄 된 부문에서 에티오피아 기업에 상품과 서비스를 제공 할 수 있습니다.
정부는 1970 년대 Derg 군사 정권에 의해 국유화 된 일부 정부 소유 기업을 대상으로 민영화 프로그램을 계속 시행하고있다. 현 정부의 입장은 Derg에 의해 합법적으로 압류 된 재산 (즉, 관보에 공포 된 법원 명령이나 정부의 선포에 의해)이 주정부의 재산으로 남아 있다는 것입니다. 에티오피아 정부의 민영화 및 공공 기업 감독 기관 (PPESA)이 발급 한 거의 모든 입찰서는 외국인 참여에 개방되어 있습니다. 경우에 따라 정부는 전체 주체를 판매하는 대신 민간 기업과 합작 투자하는 것을 선호합니다. 정부는 1995 년 이후 370 개의 공공 기업을 판매했다. 이들 기업의 대부분은 무역 및 서비스 분야의 소기업이었다. 기관은 2014 년에 3 개의 기업을 민영화했으며 현재 약 27 개의 공공 기업이 PPESA 통제하에 있습니다.
제한된 투자 영역을 제외하고는 외국인 투자가가 투자 등록 정책을 규제하는 규정을 일관되게 언급하고 있습니다. 투자자가 EIC의 다양한 해석 (특히 현물 출자에 대한 회계와 관련하여)에 대해 불만을 제기하는 동안 외국인 투자자는 일반적으로 FDI, 불리한 세제, 면허 거부, 차별적 인 수입 또는 수출 정책 또는 불공정 한 관세에 대한 과도한 심사를받지 않습니다 비관세 장벽.
EIC는 투자 및 비즈니스 라이센스 취득에 소요되는 시간과 비용을 획기적으로 절감 할 수있는 원 스톱 샵 서비스를 신속하게 구축하기 위해 노력하고 있습니다. 그러나 관료주의 적 장애물은 프로젝트 이행에 계속 영향을 미치며 일부 미국 투자자들은 EIC가 여전히 엄격한 마감 기한을 지키지 못한다고보고합니다. 실제로 모든 경우에 비즈니스 라이센스는 하루 만에 얻을 수 있지만 실제로는 드뭅니다. 기존 민간 기업을 사거나 기존 기업에서 주식을 사려고하는 외국인 투자자는 EIC로부터 사전 승인을 받아야합니다.
현재 외국인 투자가 허용되는 분야에는 외국 기업 또는 외국인 소유 자회사에 대한 경쟁을 제한하는 법률이 없습니다. EIC는 투자 선언 및 수정안에 명시된대로 FDI 요구 사항 및 제한 사항 준수 여부에 대한 투자 거래를 검토합니다. 그러나 기업들은 국유 기업이 정부 입찰 과정에서 유리한 대우를 받았다고 불평했다. 공공 부문이 경제 발전에 크게 관여하고 있기 때문에 시장에 공개 입찰의 상당한 부분을 차지합니다.
에티오피아 무역 통상 및 소비자 보호국 (TPCPA)은 무역부에 대한 책임을지고 경제적 효율성 및 사회 복지 향상을 위해 반 경쟁적, 비 윤리적 및 불공정 무역 관행을 규제함으로써 경쟁력있는 사업 환경을 조성해야합니다. 위원회의 권한 중 일부는 다음과 같습니다 : 불만을 가진 당사자들의 불만 조사; 압수하는 증인이 청문회에 참석하고 증언하도록 강요합니다. 피고인들의 구내 검색 2011 년 이래로 TPCPA는 정부 및 민간 부문 5000 여명의 참석자를 대상으로 15 회의 워크샵을 실시했습니다. 그러나 설립 초기부터 TPCPA는 주로 자체 조직 및 행정 업무에 중점을 두 었으며 2013 년 1 월 현재 중대한 집행 활동을 수행하지 않았습니다. TPCPA 하에서 형성된 연방 무역 경쟁 및 소비자 보호 소송 재판소는 45 소비자 보호 및 불공정 거래의 경우를 포함합니다. 또한 당국은 인쇄물과 전자 매체를 사용하여 일부 상품에 대한 시장 정보를 대중에게 제공하고 있습니다.
지난 10 년간 8 % -12 %의 지속적인 GDP 성장과 9 천만 명 이상의 인구 및 안정적인 투자 환경으로 인해 에티오피아는 외국 투자 및 외국 기업에 대한 우선 순위가 점점 커지고 있습니다.
투자 동향은 다음과 같은 두 가지 주요 특징을 보여줍니다 :
주식 투자 조건은 일반적으로 8 & ndash입니다. 투입은 자본 유입뿐만 아니라 역량 구축과 지식 이전이기도합니다. 제조 회사는 초기 시동 수입 및 수출 관련 지출에 대한 특별 산업 지역, 숙련 노동 및 세제 혜택을 활용하고 있습니다.
투입물 및 물류 비용의 수입에 대한 외환 부족은 실제 비용 및 리드 타임 요구 사항 모두에서 높지만 대부분의 제조 회사는 여전히 낮은 전력, 노동 및 관세 비용으로 인해 전체적으로 비용 우위를 확인합니다.
TI 부패 인식 지수.
세계 은행의 사업 보고서 - 비즈니스를 쉽게 수행하기 & rdquo;
글로벌 혁신 지수.
1 인당 세계 은행 GNI.
Millennium Challenge Corporation 국가 스코어 카드.
개혁을 약속 한 국가에 개발 보조금을 제공하는 책임을 맡은 미국 정부 기관인 밀레니엄 챌린지 코퍼레이션 (Millennium Challenge Corporation)은 1 인당 국민 총소득 (GNI) 또는 4,125 달러 이하의 국가에 대한 스코어 카드를 작성했습니다. MCC 스코어 카드 및 해당 스코어 카드로 연결되는 국가 / 경제 목록은 mcc. gov/pages/selection/scorecards에서 확인할 수 있습니다. MCC의 각 지표 및 스코어 카드를 읽는 방법에 대한 자세한 내용은 여기를 참조하십시오. mcc. gov/pages/docs/doc/report-guide-to-the-indicators-and-the-selection-process-fy - 2015.
2. 전환 및 이전 정책.
모든 외화 거래는 에티오피아 중앙 은행 인 에티오피아 국립 은행 (NBE)의 승인을 받아야합니다. 현지 통화 (Birr)는 자유롭게 전환 할 수 없습니다. 2004 NBE 지침에 따라 비거주 에티오피아 인과 비거주 외국인이 에티오피아 원산지로 USD 50,000까지 외화 계정을 개설하고 운영 할 수 있습니다.
에티오피아 투자 선언문은 인센티브의 수혜 여부와 상관없이 등록 된 모든 외국인 투자자가 이익과 배당금을 자유롭게 송금하고, 외국 대출에 대한 원금과이자 및 기술 이전과 관련된 수수료를 허용합니다. 외국인 투자자는 주식의 양도 또는 기업의 부분 소유권 및 부채 상환 또는 기타 국제 지불에 필요한 자금으로부터 자산 매각 또는 청산으로 인한 수익금을 송금 할 수 있습니다. 외국인 근로자가 봉급을 지불 할 수있는 권리는 NBE 외환 규정에 따라 부여됩니다.
외환 보유고는 2012 년에 많이 고갈되었으며 여전히 낮은 수준을 유지하고 있습니다. FY14 말까지, 총 매장량은 약 1.9 개월의 예상 수입을 커버하는 28 억 달러로 추정된다. 국제 통화 기금 (IMF)에 따르면 정부의 대규모 인프라 투자로 인해 관련 수입품에 대한 외환의 필요성이 부각되고있다. 또한, 에티오피아의 주요 수출 작물 인 커피의 예상보다 약한 수출로 인해 외환 보유량 감소가 더욱 악화되었으며, 2014 년 중반에 반전되기 시작한 추세와 2013/2014 회계 연도 동안 실제로 5.5 % 증가했습니다 . 그러나 기업들은 대개 6 ~ 3 개월의 외환 공급 지연을 예상하며 외환 부족으로 인해 제조 속도가 느려지는 것이 일반적입니다. 2 년까지의 높은 USD 판매 금액에 대한 송환 지연이보고되었습니다. 입력의 현지화와 수출 지향 파트너와의 파트너십은 외환 부족 문제를 해결하기 위해 민간 부문에서 채택하는 전략이다.
에티오피아 국립 은행의 자료에 따르면 2006 년 11 월부터 2015 년 1 월까지 버러는 2014 년 9 월에 20 % 평가 절하를 포함한 일련의 통제를 거쳐 미화 대비 약 130 %의 가치 하락을 겪었습니다. 2015 년 1 월 현재 exchange rate was approximately 20.14 birr per dollar. The illegal parallel market exchange rate was approximately 22.80 per dollar in January 2015, a premium of 13.2% over the official rate.
Ethiopia’s Financial Intelligence Unit monitors suspicious currency transfers, including large transactions exceeding 200,000 birr (roughly equivalent to U. S. reporting requirements for currency transfers exceeding USD 10,000).
3. Expropriation and Compensation.
Per Ethiopia's 1996 Investment Proclamation and subsequent amendments, assets of a domestic investor or a foreign investor, enterprise or expansion cannot be nationalized wholly or partly, except when required by public interest and in compliance with the laws and with payment of adequate compensation. Such assets may not be seized, impounded, or disposed of except under a court order.
The Derg military regime nationalized many properties in the 1970s. The current government's position is that property seized lawfully by the Derg (i. e., by court order or government proclamation published in the official gazette) remains the property of the state. In most cases, property seized by oral order or other informal means is gradually being returned to lawful owners or their heirs through a lengthy bureaucratic process. Claimants are required to pay for improvements made by the government during the time of its control over the property. Ethiopia's Privatization and Public Enterprises Supervising Agency (PPESA) stopped accepting requests from owners for return of these formerly expropriated properties in July 2008.
Legal System, Specialized Courts, Judicial Independence, Judgments of Foreign Courts.
According to the Investment Proclamation, disputes arising out of foreign investment that involve a foreign investor or the state may be settled by means agreeable to both parties. A dispute that cannot be settled amicably may be submitted to a competent Ethiopian court or to international arbitration within the framework of any bilateral or multilateral agreement to which the government and the investor's state of origin are contracting parties.
The Ethiopian Commercial Code (Book V.) does outline Bankruptcy provisions and proceedings and references that the Ethiopian court system will have jurisdiction over bankruptcy filings and proceedings subject to international conventions. The primary purpose of the law is to protect creditors, equity shareholders and other contractors and bankruptcy is not criminalized according to the law . In practice, there is currently limited application of the bankruptcy procedures due to lack of knowledge of the procedures by the private sector.
The 2015 World Bank Ease of Doing Business index sub-category 'Resolving Insolvency' outlines some average expectations for insolvency proceedings in Ethiopia doingbusiness. org/data/exploreeconomies/ethiopia/#resolving-insolvency.
Currently, there is no data to track investment dispute trends or patterns.
While disputes can be resolved in international arbitration forums at the agreement of both parties, enforcement is contingent on the Ethiopian court system.
Both foreign and domestic investors involved in disputes have expressed a lack of confidence in the judiciary to objectively assess and resolve disputes. Ethiopia's judicial system is overburdened, poorly-staffed and inexperienced in commercial matters, although efforts are underway to strengthen its capacity. While property and contractual rights are recognized and there are commercial and bankruptcy laws, judges often lack understanding of commercial matters and case scheduling suffers from extended delays. The Addis Ababa Chamber of Commerce has an Arbitration Center dedicated to assist those with the arbitration process. There is no guarantee that the award of an international arbitral tribunal will be fully accepted and implemented by Ethiopian authorities.
ICSID Convention and New York Convention.
Since 1965, Ethiopia has been a member state to the International Centre for Settlement of Disputes (ICSID Convention) but has not ratified the convention on The Recognition and Enforcement of Foreign Arbitral Awards (1958 New York Convention).
Duration of Dispute Resolution.
Due to an overloaded court system, dispute resolution can last between several months and several years. According to the World Bank, Ease of Doing Business report, the average for Enforcing Contracts is 530 days.
5. Performance Requirements and Investment Incentives.
Ethiopia is currently an observer of the World Trade Organization (WTO) wto. org/english/thewto_e/acc_e/a1_ethiopia_e. htm and is in the process of developing its services offer and revising its goods offer. Ethiopia currently does maintain formal measures that are inconsistent with Trade Related Investment Measure requirements.
Local and Foreign investors have asserted that informal priority for foreign exchange has been given to export-oriented businesses and/or those that provide a higher local input content.
The 2003 amendment to the Investment Proclamation outlines investment incentives for investors in specific areas. New investors engaged in manufacturing, agro-processing activities, or the production of certain agricultural products, who export at least 50% of their products or supply at least 75% of their product to an exporter as production inputs, are exempt from income tax for five years. An investor who exports less than 50% of his product or supplies his product only to the domestic market is income tax exempt for two years. Investors who expand or upgrade existing enterprises and export at least 50% of their output or increase production by 25% are eligible for income tax exemption for two years. An investor who invests in the developing regions of Gambella, Benishangul Gumuz, South Omo, Afar or Somali Region will be eligible for an additional one-year income tax exemption. An investor who exports hides and skins after processing only up to crust level will not be entitled to the income tax incentive.
Research and Development.
The Ethiopian government does encourage technology and knowledge transfer to further develop the Ethiopian workforce via corporate-financed corporate social responsibility programs and/or training programs incorporated into investment proposals. Currently, there are no government financed research and development programs however.
Ethiopia does not formally impose performance requirements on foreign investors.
There is currently no forced localization or data storage requirements for private investors. However, in the case of joint ventures with SOE's, investors have reported requirements of up to 30% domestic content in goods and/or technology.
6. Right to Private Ownership and Establishment.
Both foreign and domestic private entities have the right to establish, acquire, own and dispose of most forms of business enterprises. There is no right of private ownership of land. All land is owned by the state and can be leased for up to 99 years. Small scale rural landholders have an indefinite period of use rights, but cannot lease out whole holding for a longer period of time, except in Amhara Region. In November 2011, the government enacted a controversial urban land lease proclamation that allows the government to determine the value of land in transfers of leasehold rights, in an attempt to curb speculation by investors.
7. Protection of Property Rights.
Secured interests in property are protected and enforced, although all land ownership remains in the hands of the state with use rights to landholders. Certain residents have been relocated (and usually compensated for properties on land) when the government decides that the land they are living on should be used for a road or other public use. Land leasehold regulations vary in form and practice by region. As land is a public property, the law doesn’t allow mortgaging land.
지적 재산권.
Ethiopia has yet to sign a number of major international intellectual property rights (IPR) treaties, such as: the Paris Convention for the Protection of Industrial Property; the World Intellectual Property Organization (WIPO) copyright treaty; the Berne Convention for Literary and Artistic Works; the Madrid System for the International Registration of Marks; and the Patent Cooperation Treaty. The GOE has expressed its intention to accede to the Berne convention and Madrid protocol by 2015. The Ethiopian Intellectual Property Rights Office (EIPO) has been tasked primarily to protect Ethiopian copyrighted materials and pirated software. Generally, EIPO has weak capacity in terms of manpower and none in terms of law enforcement. In addition, a number of businesses, particularly in the tourism and service industries, operate in Ethiopia freely using well-known trademarked names or symbols without permission. The government does not publicly track counterfeit goods seizures, and no estimates are available.
Resources for Rights Holders.
The Ethiopian Intellectual Property Office (EIPO) oversees the administration and advises on IPR issues. Contact and office information is available at eipo. gov. et/
For additional information about treaty obligations and points of contact at local IP offices, please see WIPO’s country profiles at wipo. int/directory/en.
Embassy POC: Economic Officer, Helena Schrader, SchraderHPstate. gov.
8. Transparency of the Regulatory System.
Ethiopia's regulatory system is generally considered fair, though there are instances in which burdensome regulatory or licensing requirements have prevented the local sale of U. S. exports, particularly health-related products. Investment decisions can involve multiple government ministries lengthening the registration and investment process.
In 2011, the central bank issued a directive for all banks and insurance companies to adhere to International Financial Reporting Standards (IFRS).
Foreign investors have complained about the abrupt cancellation of some government tenders, a perception of favoritism toward vendors who provide concessional financing, and a general lack of transparency in the procurement system. In September 2009, the government established a new public procurement and property administration agency. This agency is an autonomous government organ, has its own judicial arm, and is accountable to the Ministry of Finance and Economic Development.
Ethiopia is a member of UNCTAD’s international network of transparent investment procedures [ethiopia. eregulations. org/]. Foreign and national investors can find detailed information on administrative procedures applicable to investment and income generating operations including the number of steps, name and contact details of the entities and persons in charge of procedures, required documents and conditions, costs, processing time and legal bases justifying the procedures.
9. Efficient Capital Markets and Portfolio Investment.
Access to finance is an impediment to increased Ethiopian domestic private investment. While credit is available to investors on market terms, a 100% collateral requirement limits the ability of some investors to take advantage of business opportunities. Additionally, an April 2011 measure forcing non-government banks to invest the equivalent of 27% of each loan made in National Bank of Ethiopia (NBE) bonds has contributed to liquidity shortages that have reduced the ability of banks to lend to the private sector.
Ethiopia currently has nineteen banks--three state-owned, and sixteen privately-owned. In September 2011, the NBE raised the minimum paid up capital required to establish a new bank from Birr 75 million to 500 million which effectively stopped the entry of most new banks into the market. Foreign banks are not permitted to provide financial services in Ethiopia. The state-owned Commercial Bank of Ethiopia mobilized 65.1% of the total bank deposits and provided more than 50.4% of total bank loans in the fiscal year 2012/13. Ethiopia does not have a securities market, and sales/purchases of debt are heavily regulated. The GOE is drafting legislation to regulate the over-the-counter market for private share companies. In addition, Moody’s rated Ethiopia’s credit worthiness a ‘B+’, while S&P and Fitch gave it a ‘B’.
The NBE controls the bank minimum deposit rate, which now stands at 5%, while loan interest rates are allowed to float. Real interest rates have been negative in recent years mainly due to high inflation. The government offers a limited number of 28 days, 3-month, and 6-month Treasury bills, but prohibits the interest rate from exceeding the bank deposit rate. The government began to offer a one year Treasury bill in November 2011. The yields on these T-bills are below 2%. This market remains unattractive to the private sector and over 95% of the T-bills are held by the state-owned Commercial Bank of Ethiopia and public enterprises.
The Ethiopia Commodity Exchange (ECX), launched in 2008, trades commodities such as coffee, sesame seeds, maize, wheat, and haricot beans. The GOE launched ECX to increase transparency in commodity pricing, alleviate food shortages, and encourage the commercialization of agriculture. However, critics allege that ECX policies and pricing structures are inefficient compared to direct sales at prevailing international rates.
Money and Banking System, Hostile Takeovers.
Ethiopia currently has nineteen banks--three state-owned, and sixteen privately-owned. In September 2011, the NBE raised the minimum paid up capital required to establish a new bank from Birr 75 million to 500 million which effectively stopped the entry of most new banks into the market. Foreign banks are not permitted to provide financial services in Ethiopia.
Based on the most recently available data, the state-owned Commercial Bank of Ethiopia typically mobilizes about two-thirds of total bank deposits and half of total bank loans. Ethiopia does not have a securities market, and sales/purchases of debt are heavily regulated. The GOE is drafting legislation to regulate the over-the-counter market for private share companies. In addition, Moody’s rated Ethiopia’s credit worthiness a B+, while S&P and Fitch gave it a B.
The NBE controls the bank minimum deposit rate, which now stands at 5%, while loan interest rates are allowed to float. Real interest rates have been negative in recent years mainly due to high inflation. The government offers a limited number of 28 days, 3-month, and 6-month Treasury bills, but prohibits the interest rate from exceeding the bank deposit rate. The government began to offer a one year Treasury bill in November 2011. The yields on these T-bills are below 2%. This market remains unattractive to the private sector and over 95% of the T-bills are held by the state-owned Commercial Bank of Ethiopia and public enterprises.
Currently, there are no restrictions for foreigners to own a local bank account.
10. Competition from State-Owned Enterprises.
State-owned enterprises and ruling party-owned entities dominate major sectors of the economy. There is state monopoly or state dominance in sectors such as telecommunications, power, banking, insurance, air transport, shipping, and sugar. Ruling party-affiliated endowment companies have a strong presence in the ground transport, fertilizer, and textile sectors. Both state-owned enterprises and endowment companies dominate the cement sector.
State-owned enterprises have considerable advantages over private firms, particularly in the realm of Ethiopia's regulatory and bureaucratic environment, including ease of access to credit and speedier customs clearance. Local business owners as well as foreign investors complain of the lack of a level playing field when it comes to state-owned and party-owned businesses. While there are no conclusive reports of credit preference for these entities, there are indications that they receive incentives such as priority foreign exchange allocation, preferences in government tenders, and marketing assistance. Ethiopia publishes aggregate financial data of state-owned enterprises, but detailed information is not included in the national budget, and few state-owned enterprises outside of Ethiopian Airlines publicly release detailed financial statements.
In 2010, the Ethiopian government corporatized state-owned enterprise Ethiopian Telecommunications Corporation (ETC) by turning over its management to France-Telecom per a two-year contract. As part of this process, a new company, Ethio Telecom (ET), was formed to replace ETC. In January 2013, France-Telecom handed back the management of Ethio Telecom after completion of the contract. Similar to the corporatization of ETC, a tender for the management of Ethiopian Electric Power Company (EEPCO) was advertised in 2011. After splitting the power corporation into two entities, the management contract of the Ethiopian Electric Utility has been given to an Indian company for two years contract beginning December 2013.
The Public-Private Dialogue Forum (PPDF), a joint consultative forum between the private sector and the government, has held six workshops to date focusing on various business issues such as company registration, business licensing, legal structures, access to finance, procurement, manufacturing, and protecting property rights. The private sector was represented by the Ethiopian Chamber of Commerce and Sectorial Associations (ECCSA) and the government by the Ministry of Trade (MOT). Additionally, Prime Minister Hailemariam Desalegn, together with the full Council of Ministers, meets with representatives of the private sector annually to discuss their commercial concerns.
Nearly all tenders issued by the Ethiopian government's Privatization and Public Enterprises Supervising Agency (PPESA) are open to foreign participation. In some instances, the government prefers to engage in joint ventures with private companies rather than sell an entire entity. The government has sold over 300 public enterprises since 1994. Most of these enterprises were small enterprises in the trade and service sectors. The agency privatized 3 Enterprises in 2014 and currently around 27 public enterprises remain under PPESA control.
OECD Guidelines on Corporate Governance of SOEs.
Currently, Ethiopia is not a member to the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD). They also do not adhere to the guidelines on corporate governance of SOEs. Corporate governance of state-owned enterprises is structured and monitored by a board of directors composed of senior government officials and politically-affiliated individuals.
Ethiopia has no Sovereign Wealth Funds.
11. Corporate Social Responsibility.
Some larger international companies have introduced corporate social responsibility (CSR) programs; however, most local companies do not practice CSR. There is a movement to develop CSR programs by the Ministry of Industry in collaboration with the World Bank, U. S. Agency for International Development, and others.
CSR programs supporting workforce capacity-building and services, community-building and infrastructure investment programs by foreign corporation can serve to further align company objectives with the government of Ethiopia’s overall GTP development goals.
OECD Guidelines for Multinational Enterprises.
The host government does encourage CSR programs for both local and foreign direct investors but does not maintain specific guidelines for these programs. In early 2015, the Ethiopian Chamber of Commerce & Sectorial Associations published a 'Model Code of Ethics for Ethiopian Businesses’ that was endorsed by the GOE's President Mulatu Teshomme as the model for the business community.
Ethiopia has been relatively stable and secure for investors. Insurgents operating in parts of the Somali Region of Ethiopia have warned investors against exploring for oil or natural gas resources in this area. Some elements of the outlawed Ogaden National Liberation Front continue to operate in parts of the Somali Region and there are reports of sporadic clashes with security forces.
Beginning in 2008, the government enacted a series of laws that effectively constrained opposition parties, the media, and civil society. The Ethiopian People’s Revolutionary Democratic Front (EPRDF), which is the ruling party coalition, and its allied parties subsequently took close to 90 percent of the popular vote and won 545 out of 547 parliamentary seats in the 2010 national elections, which were judged to have lacked a level playing field.
Regional-level elections (including for seats in the Addis Ababa and Dire Dawa city councils) were held in 2013 and national parliamentary elections are scheduled in May 2015.
In 2009, the Ethiopian government passed the Anti-terrorism Proclamation (ATP), granting executive branch-controlled security services virtually unlimited authority to take unilateral action to disrupt suspected terrorist activities. Terrorist activities are broadly defined in the legislation. The law has been cited in the convictions of twelve Ethiopian journalists, political opposition leaders, and activists, and an Ethiopian employee of the UN. Two Swedish journalists were found guilty of providing support for terrorists and illegally entering the country in 2011 and were sentenced to eleven years in prison, but received a pardon in September 2012. In the lead up to the May 2015 national elections, several opposition party leaders have been detained and charged under the ATP.
Five European tourists were killed and two were kidnapped in January 2012 by the Afar Revolutionary Democratic Unit Front (ARDUF), an extremist group backed by Eritrea. In retaliation, the Ethiopian military made incursions into Eritrea in March 2012 targeting the ARDUF and the Eritrean military. An attack on a farm operated by Saudi Star Development in the Gambella Region in April 2013 left five people dead, and was blamed on the Gambella Nilotic Union. The Ethiopian government regards these incidents as terrorist attacks.
In February 2012, the Ethiopian government announced that it had arrested al-Qaida operatives with links to Kenya, Sudan, the Philippines, Saudi Arabia, and South Africa in the Bale area of Oromia Region in December 2011. In October 2013, in Addis Ababa, two suspected al-Shabbab operatives died in an explosion described as a failed terrorist attack and were thought to have been targeting a crowded sports event occurring near the explosion.
Isolated protests broke out on several university campuses in Ethiopia’s Oromia region in late April 2014, resulting in at least eleven deaths, following reports that a draft development plan for Addis Ababa would expand the capital’s territory into the Oromia region. Ethnic conflict, including among university students, occurs at times and occasionally becomes violent.
The campaign season in the run-up to the May 2015 general parliamentary elections has been generally peaceful. Although there have been some small-scale clashes between protestors and security officials and, generally, when opposition parties proceed with unauthorized protests, they usually resulted in minor injuries and temporary detentions.
Ethiopia ratified the United Nations (UN) Anticorruption Convention in 2007. The UN Investment Guide to Ethiopia (2004) asserted that routine bureaucratic corruption is virtually nonexistent in Ethiopia. The guide added that bureaucratic delays certainly exist, but are not devices by which officials seek bribes. It is a criminal offense to give or receive bribes, and bribes are not tax deductible.
Transparency International’s 2014 Corruption Perceptions Index, which measures perceived levels of public sector corruption, ranked Ethiopia as 33 (with 0 indicating highly corrupt and 100 indicating very clean). Ethiopia's rank on the corruption perception index was 110 out of 175 countries in 2014 and 111 out of 175 rated countries in 2013.
The Ministry of Justice and the Federal Ethics and Anti-Corruption Commission (FEACC) are charged with combating corruption. Since its establishment, the Commission has arrested dozens of officials on charges of corruption, including managers of the Privatization Agency, Ethiopian Telecommunications Corporation, National Bank of Ethiopia, Ethiopian Geological Survey, the state-owned Commercial Bank of Ethiopia, Ethiopian Revenue and Customs Authority, and private businessmen.
UN Anticorruption Convention, OECD Convention on Combatting Bribery.
In 2003, Ethiopia signed the UN Anticorruption Convention which was later ratified in November 2007. Ethiopia is currently not party to the OECD Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions.
Resources to Report Corruption.
The Ministry of Justice has primary responsibility for combating corruption, largely through the Federal Ethics and Anticorruption Commission (FEACC) that handles reports of corruption feac. gov. et.
14. Bilateral Investment Agreements.
Ethiopia has bilateral investment and protection agreements with China, Denmark, Italy, Kuwait, Malaysia, Netherlands, Russia, Sudan, Switzerland, Tunisia, Turkey, Yemen, Spain, Algeria, Austria, UK, Belgium/Luxemburg, Libya, Egypt, Germany, Finland, India, and Equatorial Guinea and a protection of investment and property acquisition agreement with Djibouti. A Treaty of Amity and Economic Relations, which entered into force in 1953, governs economic and consular relations with the United States. Ethiopia also has avoidance of double taxation treaties with fourteen countries, including Italy, Kuwait, Romania, Russia, Tunisia, Yemen, Israel, South Africa, Sudan and the UK.
Bilateral Taxation Treaties.
There is no avoidance of double taxation treaty between the United States and Ethiopia.
15. OPIC and Other Investment Insurance Programs.
The Overseas Private Investment Corporation (OPIC) has offered risk insurance and loans to U. S. investors in Ethiopia in the past. In past years, it has not originated any investment in Ethiopia however, recently, has begun to initial reviews for qualifying investment opportunities.
Approximately 85% of Ethiopia's 90 million people work in agriculture. The Ethiopian government is the most important sector of employment outside of agriculture. According to the Central Statistical Agency’s urban employment and unemployment survey results, urban unemployment was estimated to be 17.5% as of 2012. (24.9% of people between the ages of 15-24 are unemployed.)
Ethiopia has ratified all eight core ILO conventions. The Ethiopian Penal Code outlaws work specified as hazardous by ILO conventions. The Ethiopian Parliament ratified ILO Convention 182 on the Worst Forms of Child Labor in May 2003. The U. S. Government produces an annual report on labor conditions in Ethiopia, including an assessment of child labor.
The constitution and law provide workers, except for civil servants and certain categories of workers primarily in the public sector, with the right to form and join unions, conduct legal strikes, and bargain collectively. Other laws and regulations that explicitly or potentially infringe upon workers’ rights to associate freely and to organize include the CSO law, Council of Ministers Regulation No. 168/2009 on Charities and Societies to reinforce the CSO law, and Proclamation No. 652/2009 on Antiterrorism. Such laws and detailed requirements make legal strike actions difficult to carry out. In practice, labor strikes are rare.
Labor unions, organized under the umbrella Confederation of Ethiopian Trade Unions (CETU), are formed as enterprise-based units and not around specific sectors. There is no formal requirement for unions to join the CETU, however.
Child labor is widespread in Ethiopia, and the Ethiopian Government in collaboration with the international community has established programs to combat the worst forms of child labor, particularly in the southern regions. While not a pressing issue in the formal economy, child labor is common in rural agrarian areas and the informal economy in urban areas. Ethiopian traditional woven textiles are included on the U. S. government's Executive Order 13126 list of goods that have been known to be produced by forced or indentured child labor. Both NGO and Ethiopian government sources concluded that goods produced (in the agricultural sector and traditional weaving industry in particular) via child labor are largely intended for domestic consumption, and not slated for export. Employers are statutorily prohibited from hiring children under the age of 14. In 2013, Ethiopia produced a list of Activities Prohibited for Young Workers and launched its National Action Plan (NAP) on the Elimination of the Worst Forms of Child Labor. The laws defining what sectors may hire young workers, defined as workers aged 14 to 18, are infrequently enforced due to the lack of capacity of labor inspectors within the country.
Labor remains readily available and inexpensive in Ethiopia. Skilled manpower, however, is scarce in many fields. Approximately 60% of Ethiopians over the age of 15 are illiterate (defined by UNESCO as “[in]ability to identify, understand, interpret, create, communicate and compute, using printed and written materials associated with varying contexts”). There is no national minimum wage standard.
To increase the skilled labor force, the government of Ethiopia has undertaken a rapid expansion of the university system in the last 8 years, increasing the number of higher education institution from one to 33. It has also adopted an education policy that 70% of the annual student intake in Public Universities must focus on science, engineering and technology.
17. Foreign Trade Zones/Free Ports/Trade Facilitation.
There are no areas designated as foreign trade zones and/or free ports in Ethiopia. Because of the 1998-2000 Ethiopian-Eritrean war, Ethiopian exports and imports through the Eritrean port of Assab are prohibited. As a result, Ethiopia conducts almost all of its trade through the port of Djibouti with some trade via the Somaliland port of Berbera and Sudan's Port Sudan. Despite Ethiopia's efforts to clamp down on small-scale trade of contraband, unregulated exports of coffee, live animals, khat (a mildly narcotic amphetamine-like leaf), fruit and vegetables, and imports of cigarettes, alcohol, textiles, electronics and other consumer goods continues.
18. Foreign Direct Investment and Foreign Portfolio Investment Statistics.
Table 2: Key Macroeconomic Data, U. S. FDI in Host Country/Economy.
Host Country Statistical source*
USG or international statistical source.
USG or International Source of Data:
BEA; IMF; Eurostat; UNCTAD, Other.
Host Country Gross Domestic Product (GDP) ($M USD)
Foreign Direct Investment.
Host Country Statistical source*
USG or international statistical source.
USG or international Source of data:
BEA; IMF; Eurostat; UNCTAD, Other.
U. S. FDI in partner country ($M USD, stock positions)
Host country’s FDI in the United States ($M USD, stock positions)
Total inbound stock of FDI as % host GDP.
*Source : Ethiopian Investment Commission. Please note the EIC previously reported FDI in projects under implementation/development as well as in operation. Recently, EIC has changed the reporting methodology to include only the FDI in projects in operation. This can create data discrepancy between local and international sources.
Table 3: Sources and Destination of FDI.
Direct Investment from/in Counterpart Economy Data.
From Top Five Sources/To Top Five Destinations (US Dollars, Millions)
Inward Direct Investment.
Outward Direct Investment.
"0" reflects amounts rounded to +/- USD 500,000.
Source: Ethiopian Investment Commission.
Table 4: Sources of Portfolio Investment.
Currently, data regarding the equity/debt breakdown of portfolio investment assets is not available for Ethiopia via the IMF's Coordinated Portfolio Investment Survey (CPIS) and is not available for external publication by the GOE.

No comments:

Post a Comment